close

妳知道,
半夜看到你的未接來電,
那是一件多麼不尋常的事,
妳總是早早上床,早早起,
過著規律的日子。 

我擔心著是否有事情發生,
因為在我們慣用wahtsapp上沒有發現你的蹤影。

緣份總是非常巧妙的連起兩個人,
兩個每天閒在家到快發瘋的人,
每天似乎我們總有不同的話題可以聊,
輕鬆的.嚴肅的.開心的.悲傷的,
每天起床的第一件事,
不是刷牙洗臉,
而是打開手機看到妳跟我說早安的訊息。
而我總是盼望著這一天的到來,
能夠見到你的真面目。

今天的妳異常有點嚴肅,
除了道歉無法赴約以外,
還說了妳男友吃醋的消息,
甚至要求分手。
是啊!我沒聽錯,你有男友。
霎時間忽然我成了犀利人妻中的小三, 
即便,我們真的沒有做任何逾越朋友界線的動作。 

我真的很高興我們能彼此珍惜,
我很高興你說我們在一起時,
氣氛總是十分愉悅!
因為我們有太多的想法共通點,
對未來.對下一步...。

我早就知道在這個階段,
我們不可能有更進一步的發展,
因為下個月,
我在紐西蘭,你在加拿大,
多麼遙遠的距離啊!
即便心理早有建設,
但聽到我還是失落了一下。

我必須很感謝妳,
雖然你的年紀比我小,
但妳總是讓我強迫了我去思考許多,
我早就應該去計畫但刻意被忽略的事情,
也讓我對許多事情有了新的啟發,
當然,還有我的英文。 

我也很高興我們能夠把話給說明白,
我不怪罪妳,
因為只有雙方在擁有對等資訊的情況下所下的決定,
才是公平且有意義的。
我們有共同的認知,只是朋友關係而已,
因為我們都認識的不夠深,
相處的不夠多,
而且還有那一年的時間,
一年可能發生得事可多呢!

妳問我對妳有意思嗎?
如同我對你說的,
就算是,但我能說嗎?
如果因為我的肯定造成妳跟妳男友間的更多摩擦,
或是當這樣的訊息傳道妳男友的耳中,
事情又會變得如此毀滅性的發展?

我不排除未來的無限可能,
也許幾年後,
我們有了更多互動.更多的了解,
我們真的能夠在一起,
實現我們兩個共同的想法,
但目前,
就從朋友開始做起吧! 

You know, when I saw the miss call from your at midnight,
I felt that is something wrong,
you always sleep and wake up early.
The regular life is quite same as the people with aged.

I worry what happened to you because I can’t find you one the whatsapp we used to chat each other.

Both of us are stayed at home and bored all day,
the god connect us and we can have lots of topics to chat every day.
Relax, serious and future etc…
You know, what is the first thing after I wake up in the morning,
It is not to brush my teeth or wash my face,
It is to check the message that you say “morning, Joe” to me.
I am looking forward the day coming to see what really you are. 

You look serious and tired today.
You apologized you can’t attend the meet today and say your boy friend was jealous.
You also said he want to break up with you.
Boy friend! Yes! Boy friend!!! 
I never heard it before.
Suddenly I feel I like the third person of a relationship in the famous drama of TW.
Although, we didn’t do anything that cross the line of friendship.

I appreciate we can respect and treasure each other.
and happy to heard we always have good kimogi when we hang up.
Our thinking is mostly matching in many topics for the future and the next step of life.

For me, I know what we do currently is only for the friendship,
No more deep relationship is acceptable.
Because I will be in New Zealand and u will be in Canada.
How huge distance it is,
Although I already understand it but still feel disappointed at that moment.

I have to say thank you so much.
You are younger than me but viewpoints are wider than me.
Also consider more than me.
You inspire me for some subjects I should plan but forced to ignore myself.
Also, Improve my English ability, though I still can’t converse with you in English totally and catch all your points.

I am glad we can have this kind of deeply discussion.
I believe if the decision is made in unclear information situation, that’s unfair to both sides.
We have a common consensus that we don’t know and hang out much enough to understand each other.
There is a year leaving time waiting for us, everything is possible in the next year.

You asked me if I like u?
As I told you, how could I say YES although I really like u?
if it make more trouble between u and ur boy friend,
or it a little bird told it to ur boy friend.
I can’t imagine what terrible thing will happened?

I agree everything is possible in the future,
Maybe few years later,
we know each other deeply and be together and to make our idea come true.
But for this moment, let us remain the friend relationship.

arrow
arrow
    全站熱搜

    chi227 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()