close
一開始看到這首歌名,
以為又是對岸的同胞又發明了什麼奇奇怪怪的東西,
把台灣的米老鼠(Mickey Mouse)叫做老鼠愛大米,
(愛大米的老鼠)
後來才知道,
這一句話是形容很喜歡一個人,
就如同老鼠喜歡大米一樣。
(為什麼是大米?
 我也不知道,也許大陸的老鼠都喜歡吃米吧,
 國外的老鼠都愛搬乳酪)

這首歌很多人都翻唱過,
不過我一直是到最近電視上撥MV才聽到這首歌
有很多版本喔
(Twins、王啟文、楊臣剛還有英文版)
香香版中文版:
http://www.mlps.ylc.edu.tw/~ann_mom/school/cn03.wma

我聽到你的聲音  有種特別的感覺
讓我不斷想不敢再忘記你
我記得有一個人  永遠留在我心中
哪怕只能夠這樣的想你
如果真的有一天  愛情理想會實現
我會加倍努力好好對你永遠不改變
不管路有多麼遠  一定會讓它實現
我會輕輕在你耳邊對你說(對你說)

我愛你  愛著你
就像老鼠愛大米
不管有多少風雨我都會依然陪著你
我想你  想著你
不管有多麼的苦
只要能讓你開心我什麼都願意
這樣愛你

When that day I hear your voice
I have some special feeling
let me always think Idon't wanna forget you
I remember at the day
You are always on my mind
Eventhough Ijust can think about you
If the day in the future
This love will becoming true
I've never change my mind that
I will love you forever
I don't care how fool it is
I will let my dream come true
I will tell you something
I wanna let you know, Ilet you know

I love you, loving you, as the mouse love the rice
Even every day has storm, Iwill always by your side
I miss you, missing you
I don't care how hard it is
I just want you be happy
Everything, Ido it for you

arrow
arrow
    全站熱搜

    chi227 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()